HTML

Írások

Számos gondolatfoszlány, elképzelés és téma ötlik fel elmémben. Fiatalon is tulajdonítottam megírásuknak fontosságot, mégsem jegyeztem le őket, nem róttam velük tele füzeteket. Ám a gondolatok ritkulnak, elmém mindjobban szűr, elemez és hangsúlyoz, s egy-egy történet valóm felejthetetlen elemévé szilárdul. Szívemmel együtt üt. Mielőtt elhal, betűvé lényegül. Talán egyszer lehajol a földre valaki, s mint Winnetou, fülét földre szorítva, vizsgálja majd a közeledő paták dobbanását. De mének helyett ember, paták helyett hangok, támadó helyett jó barát közeledtét sejti majd. Így legyen!

Friss topikok

Linkblog

József atya

2011.04.03. 11:14 | vgyula | 1 komment

Egyszer, mikor beszámoltam kedves plébánosomnak botlásaimról, így válaszolt:

-Tudod, mit mondott Jézus a keresztfán a jobb oldali latornak? Nem azt, hogy "menj a sunyiba", hanem, hogy még ma velem leszel a paradicsomban. Hát ezért, ne csüggedj, s imádkozz, hogy elkerüld a kísértéseket!

Tanári pályám kezdetén, az osztályteremben, de különösen a diákokkal való négyszemközti beszélgetések folyamán, számtalanszor utánoztam, próbáltam követni szeretett és rajongott papi pedagógus példaképem szófordulatait és stílusát. A felszínen ez valószínűleg sikerült is. Ellenben lelki mélységében, szerénységében, vagy cselekedeteiben megnyilvánuló természetességében biztosan nem.

Mint plébános, hamvazószerdán láttam őt utoljára.

-Emlékezzél meg ember, hogy porból lettél és porrá leszel.-Ezek voltak utolsó szavai hozzám, a bűnös lélekhez. A "porból lettél" után kis szünetet tartott, a szemembe nézett. Tömörülve álltunk ott a térdeplőn túl. És, csak nekem mondta. Nekem.

Tudom, miért. 

József atyát tegnap temettük. Nyolcvanegy évet élt közöttünk. Ma, vasárnap, odaát misézik.

Ő már por. "Voltam, ami vagy, leszel, ami vagyok."

(Neszmélyi József 1967-74. és 1976-2006. között Csillaghegy plébánosa. Nyugodjon békében.)

2011. 04. 03.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonbozo-irasaim.blog.hu/api/trackback/id/tr792795566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

évi. 2013.11.20. 16:13:30

Jaj. Nagyon szerettem őt :)
süti beállítások módosítása